HTML

Jó ügyfél-e vagy?

Blogunk a hitelek (lelki)világának érdekességeiről szól. Konstrukciók, hitelezők, ügyfelek, tapasztalatok...

Friss topikok

  • (szerk.): Még valami a szűréshez: bár sokat voltunk napon az utóbbi időben, nem nézünk ki etnikumnak, szolíd... (2008.08.22. 06:58) naív ügyfélből blogger

Linkblog

Archívum

2008.08.21. 20:28 (szerk.)

naív ügyfélből blogger

No és akkor amiért elszántuk magunkat a blogindításra.

Ma elindultunk, hogy áruhitelre vegyünk egy mosógépet… (vészjósló zenei aláfestés)

Az előzmények: anno első és egyetlen hitelünket egy tv-re vettük fel, alaposan körbejártuk, végigszámoltuk, 0%-os THM, a futamidő végére pont annyit fizetsz vissza, mintha kp-ért ott helyben megvetted volna.
Mondtuk na ez beleférhet. Persze felmerül a kérdés miért is ad valaki úgy kölcsön pénzt, hogy nem kér kamatot a másfél éves futamidő alatt?
Nézzük a lehetséges variációkat:
1. Az illető közvetlen családtag, vagy közeli barát.
2. Új pénzintézet (pénzügyi csoport) a piacon és ügyfélállományt akar kiépíteni, magához édesget a 0%-os kamattal, aztán meg legközelebb úgyis felveszed a 30+ THM kölcsönt, mert már úgyis ügyfelük vagy és kapod tőlük folyamatosan a „kedvezőbbnél-kedvezőbb” ajánlatokat. Nekik éppen az lebeg a szemük előtt, hogy minél inkább bekerüljenek a köztudatba az ilyen akciókkal, pénzt helyezzenek ki, céltartalékot képezzenek, ráadásul ez a fajta reklám talán olcsóbb is, mintha fő műsoridőben vetélkednének a Provident agymosásával.

Na tehát, fizetjük szépen szorgalmasan a havi törlesztést (7 000 HUF), kapjuk az ajánlatokat, gondoltuk erre, mivel az ügyintézés gyorsaságával elégedettek voltunk, hogy ugyanettől a csoporttól vesszük fel a következő hitelünket is. Itt jön a képbe a mosógép…


A gyönyörű ajánlatok ellenére hitelképtelennek minősültünk… kétségbeesés, depresszió, mi történt, hogy tőlünk, a pontosan törlesztő, „jó ügyfelektől” elfordult a bank és már nem akar nekünk kamatra sem pénzt adni (THM 36% körül).
Nos az ügyintéző válasza a műszaki áruházban gyors volt és kegyetlen: az automata rendszer visszautasított!
Először éreztem, hogy kerülget a dühroham, aztán kezdtem meglátni a humoros oldalát, a bank bizony hülye, a „beetetett” ügyfél visszatér, fizetne már kamatot is, de hát mégsem kell, nooormális?
Nem valószínű, de most éppen ott tartunk, hogy nekik is rossz, meg nekünk is, mert nagyon nem szerettünk volna egy összegben kifizetni a gépet, inkább bukunk némi pénzt a kamaton, ami kevésbé lett volna megterhelő egy éves futamidővel.

Általános tapasztalat, hogy a nettó jövedelem egy harmadát ne haladja meg az összes hitel törlesztőrészlete, mert ennyit még ki lehet gazdálkodni.
A mi esetünkben egy 100 000 forintos nettó jövedelemről vittünk igazolást, egyikünk nevére szólt volna a hitel, adóstárs nélkül (mégiscsak egy nyamvadt olcsó mosógépről van szó, nem hittem, hogy 500 oldalas dokumentációval kell felvonulnunk), de azért biztosítékként megjelöltünk egy tehermentes ingatlant, ami a leendő adós nevén van.
A munkabért semmilyen tiltás nem terheli, a KHR-en nincs fent a kérelmező (na erről is van néhány horrorisztikus sztori későbbre).
Ehhez képest lásd fent, a hitelező úgy tűnik bekeményített, vagy egyszerűen csak rosszul írták meg a hitelbíráló szoftvert, de nem kellettünk…

Ja és egy fontos paraméter: a havi 6 000 forintos törlesztésre minősítettek képtelennek.
Konklúzió: a tv-vel mi jól jártunk, a bank meg így járt, mert ezek után a környékére nem megyünk.
 

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://hitelkepes.blog.hu/api/trackback/id/tr79626635

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Primavera 2008.08.22. 03:51:14

A 0%-os áruhitel a műszaki áruházláncnak érdeke, ergo ő fizet a banknak.
Az ótómata rendszer nem teljesen ótómata. Lehet, h az ügyintéző valamit elfelejtett beikszelni, v kipipálni, stb. A bankok dirrrekt kérik az eladó/hitelügyintézőket, h ha a hitelkérő papírjai rendbenlévőnek tűnnek, de a kinézet mást sugall (öltözködés, etnikum) akkor ezt "jelezzék".

(szerk.) 2008.08.22. 06:54:33

Valóban kifutó termék, tehát az áruház és a bank érdeke itt találkozik (tv).

Mosógép: a válasz gyanúsan gyors volt, tehát vagy villámkezű volt a bonitás vizsgáló, ideértve, hogy gyak semmit nem nézett meg, ld khr, ingatlan, már meglévő szerződés, hanem tippelt rá valamit, ezt nem tartom valószínűnek, valszeg az automata rendszer valamilyen paraméter alapján elutasította a kérelmet, ez lehet életkor pl (kérelmező 25 év alatti, vagy bármi más).
Nálunk az a felfogás, hogy minden ügyletet külön bírálunk el, ha egy már meglévő és korrektül fizető ügyfél kér újra hitelt, az rendszerint elég komoly súllyal esik latba, ha nincs más kizáró ok a hitel engedélyezése tekintetében.

Gyakran látunk olyan hitelkérelmeket, ahol csak gyes/gyed jövedelemre képes egy-egy bank rábólintani és milliós hiteleket megadni (arckaparás).

(szerk.) 2008.08.22. 06:58:33

Még valami a szűréshez: bár sokat voltunk napon az utóbbi időben, nem nézünk ki etnikumnak, szolíd 20-as, 30-as pár vagyunk, a többit lásd fent (meglévő, rendesen fizetett hitel, stb) :)
süti beállítások módosítása